tisdag 11 januari 2011

Hästnörderi

Nu kan ni alla som inte är hästnördar blunda en stund men jag måste bara få berätta - I'm back!! Idag har jag dressyrtrimmat för första gången på sisådär 2 år. Lite ringrostig, kände mig ruggigt svag och blev extremt trött men det gick så himla bra! Än kan tanten. Vi jobbade lite lösgörande med förvänd galopp och skolor, fintrimmade galoppfattningar och provade lite byten. Grejade på lite sådär och det mesta satt fint. Över förväntan helt klart, jag är nöjd med dagen och både jag och hästen blev faktiskt ganska svettiga.. (inte bara jag alltså). Dessutom var det kul att få testa nya underlaget i ridhuset, nåt år efter alla andra =)

Hööks-katalogen landade i brevlådan idag och de säljer ett par såå snygga stövlar i vår - check this out:

Skulle ju inte vara helt fel, men jag var faktiskt och införskaffade ett par shortchaps igår för mina födelsedagspengar. Det var precis det de skulle användas till, eller hur mamma och pappa?





2 kommentarer:

Cissi sa...

åh dom är så snygga :D Har aldrig tänkt på retursedeln, skickar de inte med det!? :O Så dumt!

mamman sa...

Ja, det brukar väl nästan alltid vara så att födelsedagar och julklappar har antingen inköpts i förväg på häst- eller hundshop, alternativt har födelsedagspengen löst in på samma ställen av födelsedagsbarnet! Precis som det ska då med andra ord!
Kramen mamma