söndag 16 januari 2011

Dag 2 - Presentation av mina hästar

Jag nu har jag ju inga egna att skryta över men jag får väl presentera hästarna i mitt liv just nu.

Helicopter aka Loppan (val f-99 e.Pentagon - Romano) är väl den som är mest aktuell just nu. Hans ordinarie ryttare Emelie har dragit till Indien och lämnat honom i min ömma vård. Just nu antar jag att han har en del synpunkter på den här vården eftersom jag tvingar ut honom i snöstormen för motion gång efter annan. Ängslig, spänd och snabb i fötterna är Loppan i ett nötskal..


Quite Expensive aka Häxan/Kexet (sto f-04 Imp Danmark) är en riktigt tuff brud i lyxförpackning. Stenhård och tuff i skallen med ett ljuvt utseende. Bangar inte för någonting och är en riktig drömhäst när hon är på sitt bästa humör.. (kex-dagar alltså).
Bjarkur aka Lilla B (val f-06 e. Berserkur...osv) föddes en sommar då prinsessan Ida stod på bete i Ersnäs och han var bara ett par timmar första gången jag såg honom. Kanske är det därför han ligger mig lite extra varmt om hjärtat eller också beror det helt enkelt på hans underbara personlighet?! En liten arbetsnarkoman som gick från galen vildhäst som ung-unghäst till att bli en exemplarisk fyraåring under sadel.. Lite sadeltvång och hopp och skutt får man på köpet när man har en flashig häst..



Inga kommentarer: