lördag 15 januari 2011

Dag 1 - Presentation av mig själv

Maria Alexandra Larsson heter jag (det vet alla som ringt hem till oss när jag var sådär i 7-årsåldern för så svarade jag alltid artigt och extremt informativt med absolut heeela mitt namn). Jag är lika gammal idag som när jag var 2 år, det beror antagligen inte på att jag har barnasinnet i behåll utan på att jag föddes gammal =) den 9:e januari 1979.

Jag tycker det är roligt att hänga i köket; baka och laga mat. Är dessutom ganska så oallergisk (nu känner jag mig som en Ume-bo..) och äter mycket av det mesta aka hushållsgris. Jag har framförallt en enormt stor faiblesse för allt som är onyttigt och går att stoppa i magen, hittills har jag räddats av att ha bra förbränning men jag antar att även detta kommer börja sacka efter med åren.

Jag är en utomhusmänniska, tycker inte om när det är för varmt, vinter är mer min årstid och jag står gärna på skidor, på längden eller på tvären. För ungefär 100 år sen tävlingsåkte jag på längden men såna ansträngande övningar har jag lagt på hyllan för länge sen.

Jag är bra på att sova. Det är min bästa gren. Kan sova närsomhelst och hursomhelst. Allra helst liggandes blickstilla på rygg (Dracula är mitt alias). Tyvärr för min oelastiska kropp innebär det att jag inte kan röra mig normalt förrän efter lunch.

Jag är väldigt strukturerad även om det oftast sker i smyg. Utåt sett kan jag verka virrig, slamsig och slarvig men det är bara lur. Jag är innerst inne extremt ordningssam.

Jag är tidsoptimist och inser precis nu att jag inte alls har tid med det här, har något helt annat på schemat detta klockslag. På återhörande!



Inga kommentarer: