onsdag 19 januari 2011

Dag 5 - Det här har jag med mig på tävling

Mat. Såklart. Nåt gott att tugga på. Lättsmält och enkelt att äta i stallet. Jag har svårt att klara mig någon längre stund utan att äta så därför har jag alltid något sånt med mig. Finns oftast bara crap att köpa på tävlingsplatsen..

Maskotar och sånt är inte riktigt min grej, tidigare hade jag tics när det gällde sadeln och var tvungen att sadla själv (eller sadla om) när jag skulle tävla, men det gav sig med åren. Något jag däremot tyckt varit viktigt är att ta med ett par extra benskydd om man ska rida två klasser på en dag och de första skulle bli blöta, hatar att sätta blöta benskydd på hästen. Samma med schabrak, inte kul att återanvända ett blött/svettigt till klass nummer två.



2 kommentarer:

Linda sa...

Kaffe snart?
Jag kommer ha rätt mycket tid över...

sara sa...

Tack för din kommentar inne hos mig:) Jag hann ju aldrig träffa dig på träningen, ja jag trivs så bra med honom, Han är som en ny Landell men piggare.

Hoppas det går bra för dig med skolan och ridningen. Vilken trevlig och fin blogg du har.