måndag 24 januari 2011

Min måndag

Sorry men jag har inte så mycket roligt att berätta. Inte heller några nya kakor att bjuda på, här skrapar vi ur de sista gamla kakresterna ur frysen, längtar efter en ledig dag så jag hinner dra igång ugnen och fylla på. Nu är jag visserligen på dag 8 av mina "12 i rad" på sjukhuset och då är ju faktiskt 2/3 avklarade så det tar sig helt klart!!

Idag är det en riktig tröttmösse-dag. Hoppade i säng efter jobbet strax före 8, ställde väckaren på 11, steg upp, prommade ut med Elton och drog iväg till skolan. Redovisning av kardiologicase klockan 13. Speedade upp mig med en stadig mugg chococoffee (fantastiskt med en kaffeautomat som har lite allt möjligt att välja på till det facila priset av 3:- koppen) och höll mig vaken hela eftermiddagen. Jippi. Det var väl ungefär det bästa jag kunde hoppas på. Dessutom gick redovisningen förvånansvärt bra. Skönt att jag inte glömt precis allt från tidigare terminer..

Imorgon börjar praktiken på kardiologen (hjärtavdelningen alltså), kul att se nåt nytt. Hjärtan är svårt, det blir spännande att se om jag får plats med mer i huvudet den här långveckan..

Nu är det glass och kladdkaka i soffan framför Top Model som gäller. Ingen kan väl klaga på mitt val av intellektuell stimulans en måndag kväll?!




Inga kommentarer: