lördag 13 augusti 2011

På landet

Tillbringat hela dagen på landet, först i stallet och sen i Långträsk.
Pysslade ordentligt med lilla B, skönt att vara helt ointresserad av klockan för en gångs skull. När jag dessutom bara ska rida en häst och inte har något sällskap att anpassa mig till kan jag borsta och pilla i lugn och ro. Väldigt mysigt. Sen red vi ut i solen. Det blev lite dressyr i skogen, har ett favoritställe där det är glest mellan träden och väldigt plan mark. Fungerar superbra att sitta och svänga mellan träden, passa på att flytta omväxlande bakdelen och framdelen så det blir lite lösgörande jobb där mitt i spenaten. Det kändes bra.
Red lektion för en (för mig) ny tränare i tisdags och det var katastrof. Eller vi kan säga så här - det var inte min grej. Jag mådde dåligt i flera dagar efteråt. Nu har jag bestämt att jag ägnar mig åt det jag gör bra istället för att ändra hela min ridfilosofi. Imorgon blir det långtur så jag håller tummarna för fint väder!

Åkte till Långträsk efteråt och lämnade av lite grejer. Passade på att pussa på fåren, rengöra och fylla på vattenbaljan och kramas lite med Lill-Gunnar. Myskisse!

Kanel, Cinderella, Mia och Astor (+ Snövits rumpa i hörnet..)


Kanel


Asta tyckte att jag hade fina stövlar


Det verkar bli äppelpaj i Långträsk, tror det här är Transparente Blanche


..och det här har jag ingen aning om vad det är.. äpplen gissar jag =)



Inga kommentarer: