söndag 21 mars 2010

Vilodagen

Idag har vi haft en livsnjutarsöndag jag och Elton. Började med att promenera Hälsans Stig i solskenet. Här i Umeå är den 10 km så det blev en ordentlig sväng, lite smutsig i pannan hann jag bli längs vägen =)

Ikväll blev det en kladdkaka som ska avnjutas till Falk-filmen på TV4. Vi har bara hunnit tjuvsmaka en liiten bit.. kul att baka igen, det var länge sen sist. Frågan är dock om kladdkaka räknas till att baka när det tar ca 2 min att röra ihop den.. Hmm..

Imorgon kör vi hårt i skolan, rosa stetoskopet ska ut och luftas. Bara journalskrivning och statusövningar nu fram till påsk, skönt med lite praktiska moment kan jag säga.

2 kommentarer:

Sara Nilsson sa...

Vart går hälsans sitg i umeå??

Mia sa...

Oj jag är sämst på att förklara men i princip följer man vattnet hela vägen..jag brukar gå från ICA Maxi över bron till Ön sen är det skyltat, men det är bara att ta någon av vägarna tvärs över ön, bron från Ön över till Teg och sen gå längs vattnet till gångbron bortanför E4-bron (alltså bro nummer 3 sen man kommit över på "fastlandet"). Sen strandpromenaden tillbaks till Sofiehem. Jättefint skyltat hela vägen!! Det tog ca 2 timmar för mig och Elton så jag antar att 10 km kan stämma bra.