lördag 20 mars 2010

Varning!! Fler rumpor..

Just nu när jag tryckt i mig en påse chips + dipp och annat gottis (ja ibland är jag helt bottenlös verkar det som) så är det kanske inte direkt min egen rumpa jag tänker på när jag spanar efter ridbyxor på nätet, ögonen tindrar och bilderna har ett lätt rosaskimrande moln i kanten..
Idag kom tanken som en blixt från klar himmel!! Jag har nämligen kommit på att om man inte har egen häst (=sparar en massa pengar..) så kan man satsa lite extra på - ridkläder!! Jag brukar köpa billiga brallor från Hööks eller Börjes i något syntetiskt superstretch-material eller rea-byxor i någon konstig färg men nu när jag får lön i sommar ska jag köpa ett par jag verkligen vill ha.
Högst upp på önskelistan står ett par från Martha Ridewear. Riktigt stentvättat jeansblå. Funderar bara - skaver fickorna (sömmarna) mot sadeln? De ser ju ganska låga ut?
Andra snygga i samma (höga) prisklass är Kingsland Jessica med olika varianter av brodyr på bakfickan. Snygga, men inte bäst i klassen utseendemässigt tycker jag..
Gillar även den mer budgetbetonade varianten Jeanie från Mountain Horse. Kanske lite "konstgjord" färg men jag gillar fickorna/brodyren/sömmarna. Finns även vita för tävling - riktigt snygga! Priset är ganska precis hälften jämfört med Martha/Kingsland.
Även Hööks har en helt OK modell. Framförallt är priset riktigt bra (nästan 4 par av dessa för ett par Martha/kingsland). Saknar fickor!

Den här varianten från Mark Todd finns i tre olika "jeansfärger". Priset extremt överkomligt, hamnar under 700:- men även här saknar (jag) fickor.

Har kollat på ett par denimbrallor på Horze här i Umeå. De var riktigt snygga på men ganska tjocka, ungefär som vanligt jeanstyg. Praktiskt när det är kallare ute eller att ha i stallet men det känns som skavsårsvarning på sommaren..


1 kommentar:

Linda sa...

Denim-ridbyxor har jag också kollat efter, fast på Hööks.
De är snygga! Men det finns ju så mycket fint som man vill ha!!