tisdag 9 mars 2010

Ögon-update

Lite uppdatering när det gäller sjukdomsläget. Elton är inte så besvärad av sitt öga, det ser lite läskigt ut men verkar inte göra ont eller klia. Däremot är det strängt förbjudet att klia sig mot någonting och det är lite besvärligt att hindra honom. Rulla/skrapa/klia pälsen i snön är en favoritgrej och det är aja baja just nu. Koppelpromenader och en uppmärksam tvåbening i andra änden av kopplet är ett måste, annars är han snabbt nere i snön i en judorullning.. Fåntratten på skallen är han för det mesta utan när jag är hemma, annars blir det mössa på. Vi droppar fortfarande i ögat 7-8 ggr/dag och det är återbesök på sjukhuset på fredag morgon. Håll tummarna!

Själv har jag lyckats med att skaffa mig en ömmande häl. När/var/hur är oklart men det gör ont att gå på den + en bra stund efteråt. Har testat byta skor men det har inte hjälpt så värst mycket. Trodde först det var typ en hälsporre men jag vet inte, har aldrig haft det och beskrivningen stämmer väl sisådär.. Nåja, det är bara att knata på och hoppas på självläkning, jag har inte tid med ond fot just nu.

Ikväll är det House - inte missa det!

Inga kommentarer: