torsdag 11 mars 2010

Cyklist? Javisst!

Ibland är jag inte bara blond utan lite extra dum oxå. Jag har inte cyklat på hela vintern för jag tycker det är halt, snöigt etc men idag - av alla dagar som går att välja - gör jag cykelpremiär för året. Kanske inte bästa dagen kan alla som överhuvudtaget stuckit näsan utanför dörren i Umeå idag intyga. Jätteskönt väder på förmiddagen, +7 och strålande sol. Felaktigt antog jag då att det var asfalt på cykelvägarna till skolan. Haha! Inte det. Massa snömodd och slirigt som tusan. När jag skulle tillbaks från skolan hade temperaturen dessutom sjunkit till 0 och himlen bjöd på lite snöblandat regn. Oh yeah! Tur då att jag upptäckt fenomenet att jag blir löjligt mycket bättre på alla aktiviteter när jag har hjälm på huvudet. Jag som har varit dålig på att cykla var idag - med cykelhjälm på hårsvallet - kung! Kanske jag skulle sätta på mig hjälm nästa gång jag ska sjunga nåt?

Nu måste jag klicka iväg lite skoldokument och sen är det helg. Tåget lämnar Umeå 16.30.

1 kommentar:

mamman sa...

Nu är det verkligen vuxenvarning på dig lilla älsklingen - vad glad jag blir! Hjälm - jo det är modellen. Pröva gärna också sången.
Kram från mamman som längtar efter dig