torsdag 18 mars 2010

Sommaren närmar sig

Snart är det sommar och projektplaneringen är såklart redan i full gång. Ett projekt som vi har planerat sen förra sommaren är att måla..

..väggarna i storstugan ska få bli vita. Furu blir som bekant mörkt med åren och det gör att rummet ser mindre ut än nödvändigt. Ljusa väggar och de fantastiska stora fönstren kommer att göra det enormt mycket rymligare och luftigare.

Något som vi hittat på nu under våren (att göra i sommar) är att inreda lillstugan till en mer permanent sovstuga så det blir enklare att bo där mer under sommaren. Finns egentligen ingen anledning för oss att inte bo där när det är sommar, närmare allt helt enkelt.

En sak till som finns på agendan under sommaren är att göra bryggan mer användbar. Här är den allra bästa solen och såklart vill vi vara där mer, men något behöver göras! Inga spikade planer än men fortlöpande rapportering kommer att ske. Förslag mottages tacksamt!



3 kommentarer:

mamman sa...

Ja du, i morse när vi steg upp kändes sommaren ganska långt bort. Det har snöat säkert två decimeter och ska komma mer i eftermiddag och kväll. Men drömma går ju an, det ska jag också göra. Tack och lov att det är helg - vi ska ju plaska runt i Äventyrsbadet lördag till söndag - i alla fall jag. Pappa kanske nöjer sig med bastun.
Kramen och ha det gott hälsar

Linda sa...

Åh, vad jag längtar till sommaren!
Har ni stuga??
Åh, vad härligt, det är något som jag också vill ha. Ett ställe att fara till och bara ta det lugnt.

Linda sa...

Åh, vad jag längtar till sommaren!
Har ni stuga??
Åh, vad härligt, det är något som jag också vill ha. Ett ställe att fara till och bara ta det lugnt.