måndag 19 april 2010

Måndag hela dagen

Åh vad vi njöt av att vakna hemma trots att det var måndag morgon och klockan bara var 7 när vi slog upp ögonen. Elton snusade och sov på mina ben, solen strålade och jag unnade mig 5 minuters bläddrande i en tidning innan jag steg upp. Väldans lyxigt att veta att jag inte var tvungen att stiga upp, utan bara hade lust med det helt enkelt!

Tanken var att förmiddagen skulle ägnas åt att trimma 2 hästar med lösgörande jobb, men den lilla vita stjärnan hade ingen lust att komma in från hagen idag så det blev ledigt för honom. I vanliga fall brukar jag vara servad med att han är inne i stallet när jag kommer men den här morgonen hade han tydligen gått i strejk när han skulle hämtas in och det gick inte precis bättre för mig.. Han fnös åt hinken med godis och travade iväg i djupsnön längst bort i hagen och SÅ angelägen var inte jag, tur för honom kanske att han höll sig undan för jag var riktigt peppad på ordentlig ridning idag. Nu fick häxan ta hela jobbet och idag var hon en riktig snäcka - fina hästen! (Dock fick jag hoppa upp på pallen för att kunna tränsa henne, men vem har sagt att det ska vara enkelt..) Pussade lite på Bjarkur, han ville minsann JÄTTEGÄRNA följa med in, men det var vilodag för honom. Lite kul med en häst som bara lyser av arbetsglädje!

Istället för ridning på häst nr 2 tog jag och Elton en skogsprommis, knappast en förlust för tiger åtminstone. (Den enes död..osv) Han verkar i tanken vara kvar i skogen än, ligger i sin bädd och skäller med frenetiskt jobbande tassar.. Älg i sikte??


Inga kommentarer: