torsdag 15 april 2010

Björkis part 2..

Ojdå, hoppas jag inte skruvat upp förväntningarna för mycket när jag hintat om fortsättning följer på Björkis-updaten. Har egentligen inte så mycket mer att komma med. Vi hade en underbar vecka, vaknade inte till någon väckarklocka (hundarna väckte oss VARJE morgon..), åt en massa god mat och utnyttjade tiden till att bara umgås..

Personligen tyckte jag att vår topptursdag var resans höjdpunkt. Lite ironiskt eftersom jag är den enda av oss "youngsters-med-passerat-bäst-före-datum" som valt att INTE montera turbindningar på mina skidor.. jag hade minsann ALDRIG tänkt klättra UPPFÖR med några skidor..bara åka utför. Nu fick jag hyra toppklassig utrustning i skidshopen. Smart drag skulle det visa sig eftersom jag flög från de andra uppför fjället - gissa om det gav mersmak?! Bjuder på lite bilder från turen upp på den så kallade "1313". Höjdmeter alltså.

På väg upp. Ännu inte så svettiga. 70-talsbrillorna sitter som ett smäck, inte sant?

Uppför, uppför..

Magiskt vackert. Ungefär som att sväva bland molnen.
Fika innan sista etappen mot målet. Gotti gott med varm choklad i magen. Sen bara att susa nedför fjället tillbaks till pistsystemet.

Sista åket på resan (säsongen??) och snön hade mjuknat rejält denna eftermiddag.
..och efter skidåkning väntar såklart - After Ski!! Trötta ben och svettosande pjäxor. Det är härligt att leva.





Inga kommentarer: