fredag 16 april 2010

Helgstart

Just nu är jag galet hästsjuk, fick mersmak efter den härliga turen i onsdags - det är allt något särskilt med att galoppera i sand för första gången efter vintern..

Tur då att den här helgen har startat med en förmiddag i stallet och en tur ute i aprilvädret med lilla häxan. Hon måtte verkligen ha vaknat på rätt sida den här dagen för jag fick direkt fast henne i hagen, jag fick på henne tränset på första försöket och jag klarade - för första gången någonsin - att få henne att stå still 5 sekunder så att jag kunde sätta foten i stigbygeln stående på pallen och slapp den förödmjukande processen att kravla mig upp från marken (slutar alltid med att jag är halvvägs uppe, med magen på sadeln och hon springer runt tills jag vältrat mig upp med rumpan i sadeln..). Wiiee!! Jättepigg var hon idag men skötte sig finfint. Vi hittade en riktigt bra sträcka i skogen där det tinat fram mjuk sand och galopperade på flera vändor. Duktig tjej.


2 kommentarer:

Linda sa...

Jag är också grymt hästsugen. Jag ska hjälpa Linn att frisera Kamira. WiieeHoo!! Men min beställning från Hööks skiter sig. Har du kvar eran trimsax som ni hade till Ida??

Karin sa...

Vi måste ju låna han igen innan du överger mig totalt. Dock skulle jag vilja sitta på han och känna lugnet haha :P
Men jag får väl offra mig och rida min häst hihi =)