torsdag 29 april 2010

Jag har bestämt

att jag är värd pizza idag. Räknar den här kvällen som fusk-fredag eftersom jag jobbar och är borta fredag och lördag kväll. Dessutom har jag varit igång hela dagen och behöver faktiskt äta något rejält (ja ja jag är bra på att hitta på ursäkter).

Startade dagen med en prommis med Elton, åkte till stallet och red 3 hästar, åkte hem och tog en till prommis. Nu är jag så där skönt trött i kroppen. Beror antagligen mest på att jag är löjligt otränad, för det blev ganska avslappnad ridning. Först satt jag på Solo - vi var unghästsällskap så det gick lugnt till, sen upp på Bjarkur som visserligen var pigg och skuttig men han är inte så krävande att sitta på. Tredje grabben till rakning var Felix, ett kort pass på ridbanan. Ingen anledning till ont i kroppen om jag hade varit i min gamla vanliga form direkt.. Vädret har ju varit fantastiskt hela dagen så det har känts helt otroligt lyxigt att vara ledig, ute och göra det jag gillar allra mest. Lucky me!

Alltså; dax att sätta igång med pizzadegen. Lufttorkad skinka, champinjoner och svarta oliver tänkte jag. Funkar det?



3 kommentarer:

Karin sa...

Lät smarrigt! Tom så jag blev lite sugen och jag är ju inget pizzafan.

Veronica sa...

Låter gott!
Synd att du jobbar ikväll. Det var superlänge sen vi sågs, det skulle vara kul att hinna träffas innan vi åker =)Kram kram

Linda sa...

Vad gott med pizza.
DU är en otroligt ambitiös människa!!
Har du föresten kollat med Kajsa om ni har nån trimsax?

Bad days är nåt som kommit ofta sista tiden...