onsdag 28 april 2010

Gröt i skallen?

Helt ärligt så känns det så idag. Antagligen har två nätters jobb med lite sömn mellan + 6 timmars målande gjort sitt till men idag har det verkligen varit en bimbodag för fröken Larsson. Åkte ut till stallet efter lunch när jag vaknade, hjärnan fungerade inte så klädvalet var aningens off. Dessutom lyckades jag helt förtränga att jag hade ett par stövlar i bilen så jag klafsade runt i leran i mina joddisar (sorry mamma, tror inte det är nån idé att du får tillbaks dem sen) men (framgång) lyckades åtminstone fånga vita hästen i den 3*3 meter stora mathagen.. Ut och trimmade lite längs vägen, hade en rutinerad islandsryttare med som sällskap så idag fick jag lite tips och trix, eftersom min hjärna var lite seg så kopplade det ändå inte riktigt, men nyttigt var det. I vanliga fall galopperar jag mest när jag sitter på Solo så det var kul att testa lite annan ridning. (Tyckte dock inte han.) Sen red jag Felix ett kort pass på ridbanan. Han är en supersöt C-ponny som just nu har något problem nånstans (fick det förklarat för mig men jag fattar ingenting idag som sagt var..) så han ska som rehab ridas lösgörande arbete ungefär 20 minuter varje dag. Tydligen finns det några som trots mina protester tycker att jag passar utmärkt på ponnisar så han blev mitt projekt.

Det blåste lite i stallet idag. Kolla in Bjarkurs man..

Idag var det praktiskt omöjligt att vara i stallet utan att bli snorig, svettig, genomblåst och ruskigt smutsig. Leran är riktigt grym just nu. Lite svårt att hitta en plats för krafthinken i mathagarna..

Som grädde på moset insåg jag när jag skulle åka hem att lyset i bilen hade varit på i 4 timmar...yey! Det har aldrig hänt förut att jag glömt det på även om jag befarat att den här dagen skulle komma. Gissa om bilen var död? Tur att det hände där och då, när det finns folk med bil hemma på gården. Bara att startkabla igång med mina fina exklusiva kablar. Perfekt topping på min bimbodag. Nu - sängen!

Psst..finaste Obbe fyller mogna 23 år idag.




Inga kommentarer: