måndag 7 februari 2011

Oopsi

Har ju helt glömt bort föregående veckas stooora händelse - jag har hopptävlat igen!! Blev lite lätt övertalad att starta på klubbtävlingarna i lördags och det var oväntat roligt (lite för roligt skulle man nog kunna säga.. känna den bekanta adrenalinkicken är ju frestande..).

Finfina Helicopter skötte sig jättebra. Lite knasig var han på framhoppningen precis som jag anat, han har fått lite för bra kondis eller också kanske det bara är vårkänslor - vad vet jag? Hoppade omkring och bockade och hade sig, bara att ställa sig i stigbyglarna och låta honom galoppera..
Tänkte bara rida en 90-runda men efter att han var lite väl lydig och bröt av till skritt innan hindren när jag tog förhållningar (han brukar bara sätta ner huvudet och dra ännu mer..) ångrade jag mig, gick all in och bestämde mig för att starta 1.00 också. Jag har ju inte hoppat bara på typ 3 år (ja överhuvudtaget bara hoppat ca 3 gånger de senaste 3 åren..) och hästen har väl inte gått en 1.00 på...tja..ett tag, han har ju hunnit ha hovbensfraktur och lite sånt krimskrams senaste året så det var verkligen inte meningen, men attans så fint han gick! Felfri grundomgång och ett pet i omhoppningen. Skulle hoppa från räcke till oxer på böjt spår 17 meter (4 galoppsprång lite snålt för er som inte vet det) men jag kom så himla flott in på linjen att det blev..hmm..lite trångt. Ska försöka fixa fram filmen för de som råkar vara intresserade men tillsvidare får ni hålla till godo med en liten bild - kolla här!


1 kommentar:

Linda sa...

Jag kikade på alla bilder i söndags och jag måste erkänna att jag blev grymt avundsjuk!! Helicopter är dessutom en trevlig kille!!
Glad blev jag när jag såg att du och fler äldre hade säkerhetsvästen på sig. Jag hade tänkt komma och kolla men jag har inte vågat titta på hoppning sen jag var på en klubbis sist och Jojje fick fara in med ambulans.