måndag 21 februari 2011

Det trodde ni aldrig va?

Tro't eller ej men om ni hade haft vägarna förbi här senaste tiden och hoppats på kaffe och hembakt hade ni blivit gruvligt besvikna. Antagligen hade det, i bästa fall, serverats ett paket panikinhandlade BRAGO-kex från ICA Supermarket. Det är ebb, ja skriar riktigt tomt i frysen just nu..
Fast inget ont som inte har nåt gott med sig! Nu MÅSTE jag ju faktiskt baka! Alltså bjöds det på Drömtårta till måndagskaffet i holken..


Chokladrullis fylld med världens bästa smörkräm från Rosendals trädgård;
150 g smör vispas mjukt, knäck i 2 äggulor och fortsätt vispa (jag använder alltid elvisp till smörkräm), stjälp i 3,5 dl florsocker och 1 msk vaniljsocker (eller om du föredrar det - precis som jag - 1 tsk vaniljpulver). Vispa, vispa, vispa! Klart.




2 kommentarer:

Emma sa...

Vars köper du vaniljpulvret, vad är det mer exakt för skillnad, mer smak?

Såg riktigt gott ut :-)

Mia sa...

Jag har faktiskt köpt det här vaniljpulvret på ICA, ekologiskt "Bourbon Vanilla"-pulver. Mycket, mycket kraftigare vaniljsmak än i vaniljsocker (inte uppblandat med socker utan bara vanilj straight up!). Finns flytande vaniljextrakt också men det har jag faktiskt inte testat, det här är så smidigt att hantera och rättså drygt också.. Värt att testa!