fredag 18 februari 2011

Äntligen helg!!

Ljuvligt härligt med en ledig helg. Att bara slippa styra kosan mot sjukhuset är en befrielse när man varit där dagligen de senaste två veckorna, även om det mesta där är roligt förstås.
Hoppas såklart på lite varmare väder men man tar vad man får.

Om jag inte vore så trött idag skulle jag sväva på små rosa moln efter hoppningen igår. Det var en riktig höjdare. Jag var seg och trött innan, dessutom var det kylskåpskallt i ridhuset och jag fick börja passet med tjockhandskar och dunjacka. Hästen fick behålla ländtäcket på hela passet. Men som den hoppade! Lydig och mjuk, galopperade fint på tygeln mellan hindren på banan. Inget rusande varken före eller efter hindret utan galopperade bara på helt lugnt och hoppade med runda fina språng. Inte ett enda konstigt skutt eller fötterna på bommarna. Riktigt surrealistisk känsla, jag trodde verkligen inte att vi som ekipage hade det i oss. Jösses alltså, vi kände oss klara för OS igår =)
Huka dig Roffe, nu är vi på G!


Nu ska jag sova, håll tummarna för milda -20 imorgon!


Inga kommentarer: