onsdag 9 februari 2011

Dag 10 - Min utrustning

Jag är en tjej med enkel smak, så är det bara. I stallet föredrar jag dessutom saker som verkligen fungerar i praktiken framför saker som ser snygga ut. Vill heller inte behöva gråta blod om en nosgrimma trampas sönder, ett par tyglar går av eller ett schabrak missfärgas i tvätten.

Rent utrustningsmässigt på hästen gillar jag även där enkla saker. Vanliga nosgrimmor, vanliga bett (alla mina hästar har tävlat på vanligt 3-delat tränsbett och det har aldrig varit ett problem "annars kan du ju bara lära dig rida bättre" brukade pappa säga när jag funderade på att byta bett..) och så har jag en förkärlek för extremt platta hoppsadlar utan klossar till benstöd (sitter just nu i en Kieffer Donau och den håller på att ta kol på mina ben). Gillar senskydd, gärna superlätta och avskyr benlindor i alla färger och former. Är supernojig att de ska halka av och hästen ska trassla in sig i dem.. jag har lite tvångsbeteende när det gäller säkerhetsgrejer. Måste alltid öppna båda stalldörrarna när jag ska ut annars tror jag att stigbyglarna/sadeln/hästen ska fastna och jag vill också ha lädergrimma när jag binder upp hästar för annars inbillar jag mig att de ska hänga sig i kedjorna etc etc. Ja ni fattar. Jag är helnojig när det gäller utrustningsgrejer!



1 kommentar:

Karin sa...

Kieffer Donau, en sån var ju jag sugen på. De verkar ju jättesköna =) Med massa bra stöd =) Jo Tindra har blivit lite rundare, men ännu mer rumpmuskler skulle ju inte vara helt fel.