onsdag 23 februari 2011

Feels like monday..

Just nu är det faktiskt lite synd om mig. Drabbats av nåt dumt förkylningsvirus som jag inte alls har tid med, jag har tokmycket att göra och vill liksom inte missa nåt..försöker peppa upp mig med te och apelsiner och håller tummarna att det går vägen.

Morgonen började dessutom extra bra eftersom jag inbillat mig att det skulle vara varmt idag = köra-bil-väder. Sov en stund extra på morgonen och då fanns det bara alternativet åka bil kvar när jag väl masat mig upp. Tyckte inte det var så farligt med -22 utan kastade mig i bilen. Åkte en bit och kom på att jag glömt nässprayen hemma = kris i min förkylda vardag! Lite sen så det var bara att köra vidare och hoppas att det skulle gå vägen ändå. Naturligtvis hade då nån annan morgonstressad trafikant fått sladd på 97an och stod mitt i snöhögen mellan körfälten, precis när jag skulle passera hade polisen kommit till undsättning och innan de hade baxat ner bileländet på vägen kändes min tidsmarginal minst sagt knapp.. Dessutom visade termometern -30 vid sjukhuset.. Snacka om måndagsfeeling! Dock har vi en superbra handledare på cardiologen den här veckan så tiden flyger fram på sjukhuset och allt där känns bara kul och spännande.
Kort dag i skolan idag och istället för att plugga + gå på middag ikväll blir det soffan + plugga ikväll istället. Tror jag behöver vila lite. Allt strejkar just nu.
Tur dock att det finns något som heter tröstshopping. Hämtade ut ett paket på vägen hem idag...



..finfina bruna gummistövlar och en HV Polo-fleece för halva priset! Me so happy! Ni som känner mig vet att det här är precis den mundering jag helst väljer till vardags.



2 kommentarer:

Linda sa...

Det är hemskt såna där dagara då inget verkar gå vägen.
Hoppas du kryar på dig snart!!
Har ni klarat er från magsjukan? Såg rehab fått den och stänga avdelningen.

Karin sa...

Men var köpte du tröjan? Den var ju assnygg!