onsdag 23 mars 2011

Nåja snart är det helg

Vissa dagar är bara såhär bak-å-fram. Idag har vi haft världens segaste föreläsningsdag. Tänkte för mig själv att jag skulle hinna ut och springa en sväng innan middagen för det var ju så soligt och fint när jag åkte till skolan. Klev ut klockan 15.45 för att leta rätt på bilen och då var det då inte alls soligt utan veritabel snö-hagel-storm. Jag blev inte så glad då. Dessutom är lilla Loppans skötare sjuk och jag hade redan lovat att jag skulle förbarma mig över honom. Skitkul verkligen. Tidigare när jag var pigg och solen sken kändes det som en bra idé, men ibland blir det bara inte som man tänkt sig.

Lyckades dessutom tappa mössa och vantar i vattenhinken strax innan jag skulle ut och rida - hur klantigt är inte det? Ibland blir jag bara så trött på mig själv. Letade ett nytt par vantar men hittade inga i skåpet och fick då den lysande idén att haffa ett par från upphittarlådan där alla slarviga barns bortglömda pinaler ligger och skräpar. Döm om min förvåning när jag hittade 6 styckna prima högerhandskar men inte en enda vänster!! Hur går det till?

Nu ska det sovas, sista skoldagen för veckan imorgon - joddeladi! Hurra!



1 kommentar:

Sara sa...

Haha vad skönt att höra att det finns nån annan som också har lite otur ibland;)

Trevlig helg, föresten när ska du o Loppisen komma o träna på janekurserna;)