tisdag 8 mars 2011

Fettisdagen, Kvinnodagen, Studentsportardagen..

..ja kärt barn har många namn! Jag har försökt ägna mig åt aktiviteter som passar dem alla. Ägnade Studentsportardagen (=ledig dag) åt ridning+jogging, Kvinnodagen åt Girl Power-fika med Linda och Fettisdagen åt att baka semlor. Sista projektet blev kanske inte helt lyckat. Monster-stora semlor, glömde köpa vispgrädde och fick använda sprejvarianten som lyckligtvis fanns i kylskåpet, lyckades dessutom bränna en plåt med bullar.. Jag skyller på att jag aldrig bakat dessa tingestar förut, tycker inte själv om semlor överhuvudtaget och kan verkligen inte förstå grejen med dessa bakverk..



Gjorde en egen variant åt mig själv med vaniljkräm och hallonsylt istället för den vanliga fyllningen. Inte dumt alls faktiskt. Gissar att jag skulle tycka bättre om semlor om jag inte fått magsjuka och kräkts efter semlor just en sån här dag..





Inga kommentarer: