torsdag 9 december 2010

Snart är det helg..

bara ett litet skift kvar att jobba. Sen får jag ha fredagsfeeling som alla vanliga människor. Hoppas att helgen bjuder på en massa kul saker. Jag vågar knappt nämna vad vi har tänkt för då blir det väl permafrost och drivis och allt annat skit, men plan A är att ägna lördagen åt skidor (förslagsvis utför). Söndag har jag mutat med mig söta syster till stallet så vi ska försöka ge oss ut en sväng. Förhoppningsvis varmt=längre runda, men vi är inte blyga för att rida fort och kort också om det krävs av vädret..Lite fartvind är ju så himla kul! Nu orkar lilla B lite tuffare pass, han ska få gå någon vecka till och sen blir det lite vintervila. Ibland glömmer jag nästan bort att han bara är 4 och inte alls riden särskilt mycket. Han känns liksom så..trygg. Ovanlig känsla på en unghäst. Men trevlig. Nu märks dessutom bara lite, lite av hans sadeltvång. Tror det kommer att försvinna helt med tiden.

Igår duschade jag på jobbet innan jag började. Ljuvligt med en dusch där man själv får välja temperatur på vattnet och dessutom stå upp och duscha. Lycka säger jag bara!



2 kommentarer:

VO sa...

Sen skulle ni väl hinna ut till oss på en fika också?
Hoppas att vi syns, det var ju evigheter sen!!!!

Mia sa...

Håller med om att det var evigheter sen.
Vi serverar fika på Hertsön också ;)ni är välkomna hit!
Kram