fredag 24 december 2010

Julaftonsmorgon (skittidigt)

Sitter på jobbet, fördriver tiden, känner slantarna rulla in och laddar för julfirandet en aning senare idag..

Igår blev det pre-firande tillsammans med min krutmormor som nu passerat 90-strecket. Vi mumsade och åt mest hela dagen, tur att det inte är jul varje dag kan jag säga för då skulle en ny garderob vara på sin plats. En hel del sång hann vi också med, men dagens höjdpunkt - inte minst för mormor - var den nya bekantskapen "Talking Tomcat". Fantastisk app till iPhone. Tydligen. Pratar (härmas..) och spinner, ja verkar göra allt utom att släppa hår.. tror mormor blev blixtförälskad! Tyvärr delades den kärleken även av sällskapets grabbar. Lyckliga mig fick köra hem 15 mil i mörkret med två nyförälskade iPhone-nördar i bilen. Uppmärksamhet: 100% katt i iPhone - 0% älgspaning. Verkligen skitkul att sitta och bli härmad av en katt i 1,5 timme. Jippi. Tur att jag har två feta extraljus på Toyotan som håller mig sällskap i mörkret! Litegrann känns det som att jag redan firat jul. Mumsat julmat och fått fina julklappar både på mormorskalaset och på jobbet av mina underbart söta jobbarkompisar. Vi satsade på sushi istället för julmat i natt - good choice! Nu ska jag klämma i mig lite mer choklad innan det är dags att åka hem..



Inga kommentarer: