söndag 26 december 2010

Jag går till stallet istället..

Egentligen skulle jag ägna dagen åt att slösa pengar på mellandagsrean men det blev stallet istället - tänk hur mycket pengar jag tjänade på det!

Rastade kexet idag och det var skoj även om hjärtat värkte lite när lilla B parkerade vid grinden när jag kom och stod och trampade och väntade där. Jag har nämnt att han är en workaholic va? Längesen jag satt på kexet och nu är stallets pall spårlöst försvunnen = upp i sadeln på gamla vanliga sättet är vad som gäller. Det var bara att kamikazehoppa upp på henne, har visst hunnit glömma hur stor hon är + att hennes "stå still" varar i max 5 sekunder.. men upp kom jag. Härligt med fullt av fluffig snö i skogen, jag är lite rädd om hennes ömtåliga bakben så den blev bara lite snöplumsande och sen fastare underlag för oss. Lite skuttig och hoppig var hon, men innerst inne är det ändå en cool tjej. Vi träffade 2 joggande älgar på sisådär 5 meters avstånd och hon drog bara in rumpan och travade vidare - duktiga häst! Inte kul om man skulle råka glida ur sadeln (lätt hänt med halkiga täckbyxor) eftersom hon är om möjligt ännu svårare att komma upp på när hon inte är hemma på gården (jag har försökt en gång och upp kom jag men det var med livet som insats..) och promenera hem i full vintermundering är ett riktigt tråkigt alternativ..

Turligt nog fortsätter rean så jag hinner antagligen göra av med mina slantar ändå innan veckan är slut..



Inga kommentarer: