söndag 4 september 2011

Återblick

Hemma igen, lika härligt som vanligt. Lite jobbig sista dag i storstan när alla bagageboxar var upptagna och vi fick släpa runt på väskorna hela dagen. Inte blir det mycket shopping då inte.
Nöjd med loppet. Vi tänkte starta i led 5 eller 6, alltså de snabbaste efter de seedade leden men vi fattade nog inte systemet utan hamnade i startled 9 (!!) tillsammans med trevliga tanter i jeans och stavar i händerna.. Kom i mål på 57 minuter, klart frånsprungen av systeryster men nöjd ändå. Inte bara för att jag överhuvudtaget kunde springa utan nu har jag även någon sorts tid till nästa år och får starta i en seedad grupp (om de inte gör om systemet igen). Måste jobba på att skaffa mig lite vassare armbågar bara så det blir lite lättare att ta sig fram bland alla 30 000 tjejer..

Nu väntar skola imorgon..känns som höst (och snart vinter och snö..JIPPI!!)

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Lidingö Tjejlopp kanske?
Själv har jag anmält till Lidingö Stavgång 4 km, ingen tidtagning, alla får medalj. :-D
4 km är kortare sträcka än vi har till brevlådan t o r. Det ska man väl klara utan träning. ;-)
(Henrik är anmäld till Stora Lidingöloppet M 30, seedad till startgrupp 4).

Mia sa...

Funderar på det till framtiden faktiskt, det går att springa 15 km tror jag?!
Lycka till, men 4 km blir nog inget problem för en spänstig kvinna som du.

Linda sa...

I mina öron är 57 min en bra tid. Mysigt att fara med syster & mamma så där.

Hälsa till dem!