fredag 3 juli 2009

Nix pix ingen gardin

Idag (oops..igår menar jag..klockan är mycket..) skulle jag åka in på stan och köpa en gardin till det snart färdigt renoverade köket i stugan. Hade siktat in mig på en marinblårandig historia på Åhlens som jag sett på bild - såå fin! Trodde det bara var att knalla in, hämta den och betala men si där gick jag bet. Inte fanns det någon gardin i rätt bredd inte. Och då menar jag ingen alls. Inte ens reservalternativet till gardin. Skam den som ger sig, letade vidare och hann beta av Olssons, Asko och QL innan jag insåg att detta inte skulle bli det lättaste uppdraget. Dessutom har jag nu hunnit snöa in på idén om exakt hur gardinen ska se ut och det gör inte saken lättare.
Hoppades på att kunna visa fyndet idag men...

..så här ska den se ut i modellen men i genomvävt (marin)blårandigt tyg, inte vitt alltså. Kanske är det bara att inse slaget förlorat, köpa tyg eller en vanlig gardinlängd och sätta sig ner framför symaskinen..

Inga kommentarer: