måndag 13 juli 2009

Hus

Jag har alltid tyckt om hus. Vi har under åren varit på många bilresor och det dyker alltid upp något kul att titta på "kör saktare, måste kolla..." och stackars pappa har suckat och skakat på huvudet; "det där är ju ett ruckel". Ok, jag har en benägenhet att fastna för hus som kanske ser ruckliga ut men..observera men, har potential att bli något bra. Jag vet att jag kommer att hitta ett sånt hus en dag. Givetvis gör det ingenting om någon annan redan sett potentialen och fixat till det som jag vill ha det men, allvarligt talat, hur stor är den chansen egentligen??

Jag letar alltid efter drömhuset och har ganska bra koll på Hemnet, just nu finns det ett potentiellt drömhus till salu i en by på rätt sida älven...hemma hos oss har vi däremot inte riktigt samma syn på vad som är det faktiska drömhuset men, som mamma brukar säga; ibland tar det tid för dem (männen) att förstå vad de faktiskt vill ha.. ibland behöver de bara få vänja sig vid tanken..

Inga kommentarer: