lördag 4 juli 2009

HELG!

Äntligen helg! Jobbat alla nätter denna vecka men nu äntligen är det en helledig helg! Nice.

Jag har inte varit till stallet sen i måndags och - kors i taket - jag tror att lilla argbiggan har saknat mig. Hon var jättemysig och glad när jag kom och ville gärna bli ompysslad. Inget gnisslande med tänderna idag inte!

Jag har även fortsatt med mission: gardin. Det finns ingen färdigsydd i rätt modell och/eller tyg att uppbåda i den här stan så det får bli lite make-over av en gardin i rätt tyg men fel modell. Så här ser den ut nu; ..och den ska förhoppningsvis bli en hissgardin innan helgen är slut. Helst innan imorgon men istället för att åka hem efter stallet och knåpa ihop gardin så hamnade jag hos mamma och pappa och det blev bastubad i nya bastun. Välbehövligt fotbad följde med på köpet, mina fötter är ju inte i allra bästa skick men nu är de iaf masserade, skrubbade och insmorda. Hoppas på under.. jag köpte ju footrepair-kräm förra sommaren men jag var nog inte tillräckligt flitig med att smörja för skillnaden blev inte dramatisk direkt.

Inga kommentarer: