tisdag 30 juni 2009

Bara lite blommor..

Okej okej inte så intressant, men det är så härligt när det blommar, det är det allra bästa med sommaren. Jag gillar ju när det är många olika färger och former på det som finns i trädgården (eller på lilla plätten hos oss..), det där med prydnadsgräs och tjafs är inte min grej..

Två små krukrosor som blivit sambos. Insåg nu att de inte är likadana vilket jag trodde när jag köpte dem..

Lavendel luktar fantastiskt somrigt och visst är de vackra?! Tyvärr bor de i en väldigt omatchande kruka hos mig.

Här skulle det vara rosa petunior och blå lobelior men petuniorna verkar anse sig ha ensamrätt..

Den utlovade efter-bilden av penséerna som slaktades 9 juni. Back on track!!

Mera ros..
Petuniorna verkar gilla plan B som innbar flytt från balkongräcket till fönsterblecken utanför köksfönstret..

Tomatplantor som ännu lever mot alla odds, vågar snart börja hoppas på att de ger lite mat.

Skulle vara rosa pelargon och röda millionbells men att hitta en pelargon i denna röra är inte lätt, särskilt när den inte blommar =(






1 kommentar:

VO sa...

Oj, vad fint! Du får gärna komma hem till oss och plantera lite också =)
Jag gjorde ett försök att plantera lite i mina nya blomlådor i måndags och det blev väl sådär.

Vi syns väl ikväll?
Kram