måndag 9 januari 2012

Vad skådar mitt norra öga



Jo, jag är nu lycklig ägare till ett par finfina änglavantar - inte alla som kan skryta med ett par såna..

Sen luktar det vår i köket (trots att termometern visar fler minusgrader ute än på lääänge) och frasar sådär härligt krispigt i tulpanstjälkarna.










Inte så dumt att fira födelsedag trots allt. Firade mig själv med att ta bondpermis och sticka från skolan redan efter lunch idag..

Gick förresten lite bananas i köket i lördags. Jag har nästan hunnit glömma hur kul det är att pyssla och dona med deg och bunkar och i ivern blev det lite...mycket..kanske. Bakade en Key Lime Pie, en Dumle-kladdkaka (don't try this at home, kolorna åkte rätt genom kakan och blev en tjock botten av seeeg kola. Kanske funkar för den som är lagd åt det hållet), cookies med choklad och lime,bakade limpor och gjorde en riktigt härligt rustik bacon- och broccolisallad med senapsdressing. Som straff fick jag en mysig liten brännskada på höger pekfingar, inga operationshandskar på för mig den här sista veckan på kirurgen alltså..


Nu när pratar om det kom jag på att den där kladdkakan kanske inte var så dum ändå =)

2 kommentarer:

Bikers2011 sa...

Vilka vackra vantar - har de kommit från Göteborg eller från närområdet månne?
Kram mamma

Anonym sa...

Stort grattis, vännen. / C