tisdag 17 januari 2012

Dagens snackis

Det verkar onekligen vara det faktum att Jerringpriset gick till RGB som är dagens stora samtalsämne.
Kul för ridsporten och en fantastisk idrottsman, märkligt att kommentarer på diverse olika forum skulle vara att det är orättvist att han vann priset - folket har röstat, hur kan det bli orrättvist? Om "fel" idrottare vann har den som tycker det inte röstat tillräckligt många gånger..eller?
Själv måste jag erkänna att jag nog tyvärr inte skulle röstat på honom om jag hade greppat luren och ringt in. Han är bäst i världen i sin sport, han var den första i modern tid att vinna ett individuellt mästerskapsguld i hoppning, nu är han även etta på världsrankingen han är framförallt en fantastiskt tekniker och hästkarl ...men ändå..
Det finns något enormt hjärteknipande i Hellners taniga, emliga uppenbarelse och förmågan att köra slut på alla krafter i kroppen. Att se blodsmaken han känner i munnen efter ett lopp. Att dessutom ta sig uppför monsterbacken i Touren (som fick mig att kallsvettas i soffan) är liksom lite..extra. Därför - tvärtemot alla hästmänniskor jag känner - skulle min röst hamna på Hellner.

1 kommentar:

Marie sa...

Vad skönt att fler än jag höll på Hellner! Det var så många röster för RGB att jag knappt vågar säga vem jag höll på... Men absolut, det var kul för hästsporten! Men kunde han inte ha hållit ett liiite kortare tacktal???