måndag 16 januari 2012

Crazy night

Igår sov Mickel hela kvällen, vilket är väldigt ovanligt för honom - och det var inte världens bästa idé för vår del heller. Ungefär när vi skulle somna steg han upp och då var det minsann PARTY! Jag tyckte lite synd om honom (och orkade inte lyssna på mjauet) så jag gick ner och busade med honom en stund, sen fortsatte han på egen hand med lite rejs upp- och nerför trappan.. (tänk den som ändå var så träningsmotiverad..)

Vet inte hur länge han höll igång för vi tröttisar somnade såklart men mitt i sömnen vaknade jag av ett fasansfullt ljud, blev direkt klarvaken och fullt övertygad om att han satt nåt i halsen och höll på att kvävas. Galopperade spritt naken ner till köket och hittade katten -väldigt långt från döden - sittandes under köksbordet. Han blinkade lite förvånat mot mig och nös stillsamt en gång och sen var det bra med det.. antingen hade han väl smakat på blommorna i köket (och uppskattade inte smaken så värst mycket) eller också hade han kanske satt lite av sin magnifika päls i halsen.. (Okeej jag kanske överreagerade lite men gissa om han måste ha överdrivit sin reaktion en aning..)


Älskar sitt klösträd



Kolla pälsen under fötterna, lite..ehh..halkigt att gå på golvet



Inga kommentarer: