söndag 17 juli 2011

Hej hej

Jag ska försöka vara tillbaks här nu, jag lovar inget men jag saknar bloggen. Däremot blir det inget hundprat på ett tag - ok?

Idag har jag faktiskt kommit mig iväg upp till stallet och ridit en sväng. Tänk vilket underverk det gör för själen att komma upp i sadeln. Luften känns lättare att andas nu.
Satt upp på en (för mig) ny häst idag. En av ridskolans nyare hästar, en 6-åring, som fortfarande är under utbildning. Riktigt trevlig kille måste jag säga. Kändes välbekant och fint att ha fuxfärgad man framför ögonen i galoppen igen =)
Tänkte lite lagom ambitiöst sådär att jag skulle hinna med att jogga innan middagen men hungern drev mig till köket istället. Så det kan gå..

Fick med mig tre liter jordgubbar hem efter jobbet i natt så nu håller jag som bäst på att förbruka hela rasket. Åt en liter till frukost i morse, har fryst in några stycken och tänkte att resterande (som inte hamnar direkt i munnen..) ska få pryda en bärpaj som visst ska vara världens godaste.
Ha en fin kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns bra att ha dig tillbaka. Inte dåligt att få tag i jordgubbar på jobbet:)) Väntar med spänning på recept på den pajen.
Kram/B

VO sa...

Jag sa till Matte att ni skulle ta er ut till byn på en fika eller grill i veckan innan du åker till götet :) Så hoppas vi syns!!
Kramis

Charlotte sa...

Va, ska du till gbg? Därifrån är det ju inte så långt till Skåne! Ta Elina med dig! :-) Kram