lördag 2 juli 2011

Den ofrivilliga ryttaren

Lovade ägaren att ta hand om Helicopter idag, det var tydligen kris och panik och alldeles för mycket att göra. Tänkte bara åka dit, mocka, pyssla lite och natta hästarna men det var tydligen bara jag som tänkt så.. hann bara stiga upp så ringde hon och sa att hon fixat allt; mockat, sopat, gjort iordning maten både ute och inne. Bara kvar att borsta och rida alltså. Jag anar att jag blivit kuppad..
Svettigt pass blev det. Han är ju en stirrig typ och det blir inte bättre när jag inte suttit på honom på ett tag. Började ute på slingan i skogen men det var så galet mycket insekter där att vi fick sken-trava varvet runt och sen ner på banan och trimma. Hittade ett litet 20 cm-hinder som jag rullade på i omväxlande stora och små åttor i galopp. Nyttigt både för att träna byten och att verkligen få honom att inte springa på dubbla spår i galoppen. Vi kände oss rätt nöjda efteråt faktiskt trots en lite seg start från min sida.

Inga kommentarer: