torsdag 29 januari 2009

Jag = lärare!

Jag har fått ett brev under veckan och blivit erbjuden en lärartjänst. Tänk att det är så lätt att få jobb som lärare!
Visserligen var detta på "bliantagen.nu" som jag för övrigt aldrig hört talas om men de ger tydligen helgkurser till människor som vill skriva bra på Högskoleprovet och bli antagen på önskad utbildning...Vilken grej va?! Allt kan man då tjäna pengar på!
Kanske borde jag ha tackat ja (som ni förstår tänker jag inte ta jobbet) men det känns som att mina enda tips - drick kaffe och ät en massa godis, gärna 2 energibarer till lunch - inte riktigt räcker till. Skulle nog få sparken inom 5 minuter eftersom detta bevisar att man klarar provet utmärkt utan att träna innan..

1 kommentar:

mamman sa...

Hej du!
Var så lagom stöddig du! Att kunna en massa själv det är inte detsamma som att kunna lära ut till andra. Men eftersom du är syster till Caisa, så har du säkert också viss "fallenhet" för pedagogyrket. Din syster vet vi ju kan det här med att lära ut - och snart har hon också skriftligt på det! Mina duktiga små änglar!
Kramen sa