måndag 16 juni 2008

Myggattack

Spårdag idag. Igår var jag ute och slogs med myggen för att kunna lägga mitt spår - myggor älskar mig så är det bara - och det var inte kul. Myggor älskar dessutom Elton som är tunnhårig så nu blir det spåruppehåll ett tag tills de lugnar sig.
Spåret gick iaf bra! Liggtid ca 16 timmar, 4 vinklar i blandad terräng. Gjorde inga svårigheter eftersom han var lite vimsig senast. Det blev nog bara 400-450 meter, jag gav upp då, släppte foten och sprang ut ur skogen till min bil... =)
Husse och Elton fick vara spårteam idag för jag ville se hur han arbetar när man ser det lite från sidan. Precis som när man håller i linan är han otroligt lätt att läsa när han arbetar med sitt spår. Det var nyttigt att se honom jobba och jag tänkte på saker som jag inte lagt märke till när jag själv har hållit i linan.
Jag tycker att han fått upp ångan lite för mycket, han hinner ur vinkeln innan han märkt att spåret bytt riktning och får ringa sig tillbaks. Det är inte så jag vill ha det så det får bli lite broms nästa gång. Det positiva är att han blivit väldigt angelägen om foten i slutet och jobbar som en slav för att hitta den - sen finns det inget som är utbytbart mot den trofén, inga bollar eller godbitar i världen.. Tidigare var det väl lite si och så med hur viktigt slutet egentligen var...

Nu är vi duktigt myggbitna och ska unna oss en stund i soffan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här blir ju perrans, du hinner väl få boken till vi kommer så jag kan få skriva av lite recept som jag brukar =)
Brukar kolla på hennes bakprogram och det är inga dåliga kakor och annat som hon lagar =)MUMS!
Här kom det just världens regnskur =( Nåja, då kan man ju se fotboll och Mannen som talar med hundar utan något större dåligt samvete!

Kram från mig (VO)