söndag 6 januari 2013

Näsfrost

Dagen började med morgonpasset i stallet i 20 minusgrader. Tur jag kom ihåg att sätta igång motorvärmaren igår kväll!
För mig är det inte riktigt sant att morgonstund har guld i mund och allt det där, men ändå kom jag - där i bilen - på mig själv med att inse att det jag saknar mest från tiden i Hertsöstallet är - håll i er nu - STALLJOUREN!! (Inte friskt jag håller med, men åhhh...mötas av 60 hungriga hästar och få starta dagen med att mocka sig svettig..jag gillar't helt enkelt!). Brukade även jobba lite extra i stallet ibland och det var nästan ännu bättre. Sammanbitet släppa ut sina tilldelade hästar och lite buttert tystlåtet svettas med mockning och sopning innan det var dags för dagens första kaffe med gubbarna. Åhh..
Nu har vi ingen egen box att mocka utan jag fick nöja mig med att mocka åt Marias två grabbar efter utsläpp och fodring idag. Dagens nöje =)


Farbror fick ledigt från ridning idag eftersom jag lyckats blöta ner mig rejält när jag fyllde vatten i baljorna i hagen. Klart osmidigt när temometern visar många minusgrader och man saknar ombyte.. Mysigt är det annars med frostig näsa när man ger sig ut i snön med prinsen.

Imorgon - tillbaks till vardagen..

Inga kommentarer: