måndag 14 januari 2013

En tumme hit och en tumme dit

Dagens tummen ner måste väl ändå vara att jag blivit förkyld - igen! Ursäkta men verkar det som jag inte har annat att göra eller?! Tur att tentaplugg + te i köket är en ganska trevlig kombo. (Idag har jag dock tvingats besöka mitt kära lärosäte för genomgång av terminens avklarade hemtentor, spelade Quizkampen samtidigt så lite nytta fick jag ändå uträttat när jag var tvungen att vara vaken.)

Dagens tummen upp är att jag har fått nöta golvet tillsammans med mina fina jobbarkompisar i helgen. Tror inte riktigt jag fattat hur mycket jag kommer sakna dem när månaden är slut..(funderar på om jag skulle kunna anställa nån personlig assistent kanske?) fick dessutom en jättefin födelsedagspresent så det kanske blir två tummar upp här..

 
Eftersom det är lite synd om mig som är sjuk lyckades jag beveka mannen att äta fiskpinnar med potatismos till middag. Åhh det är så himla gott men tyvärr verkar det inte vara en favorit i kockkretsar - undrar varför?! Brukar unna mig att mumsa i mig det när jag är ensam hemma. Orkade inte ens försöka låtsas vara nyttig idag med grönt och sånt, krafsade fram lite keso från kylen bara och blandade med sambal oelek - oväntat gott (fast vad vet jag, känner ju varken smak eller lukt just nu..).

 
Idrottsgalan på TV ikväll. Åkte hem och sov 3 timmar mellan jobbet och skolan idag så jag tror faktiskt att jag kommer ha en hyfsad chans att vara vaken en liten stund till. Kanske den här dagen kräver lite avrundning...glass??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag älskar att du är tillbaka här :) Och det är tur att du inte lämnar oss helt på jobbet, bara byter "roll".
Kram /B

Mia sa...

Tack snälla söta! Aldrig fel att känns dig efterlängtad =) kram