fredag 18 maj 2012

Tänk så tur jag har

Sitter i regnet och tänker på en massa saker som är bra - till exempel att vi inte har stalljour på ridklubben och ska klä på och ta ut 40 hästar i regnet, ta in dem igen och hänga upp 40 blöta och leriga täcken, utan bara 1 (eller som idag 2) häst med tillhörande täcke. Att det är bra att det verkligen ösregnar - då får min bil sig en riktigt underredstvätt. Att det inte var jag som fick punktering på bilen strax efter Bergnäsbron och fick ställa mig och byta däck i ösregnet (stackare). Ja, såna saker! Dessutom får jag ju vara inne och baka. Igår bakade jag lite småkakor men även en experimentkaka för såna som gillar mazariner (vilket inte jag gör).
Nu ska jag pyssla vidare i köket och försöka göra någon sorts insats när det gäller skolarbetet. Sortera papper är en populär sysselsättning..

Inga kommentarer: