måndag 28 maj 2012

Sommartider hej, hej

Vilken helg det har varit - riktig sommar! Såna där dagar glömmer jag att jag egentligen tycker bäst om snö och dras med i sommarhysterin. Till och med Mickel har fått vara ute på gården och sola pälsen. Han håller lite låg profil men tycker det är jättespännande med alla ljud och dofter (inte FÖR spännande hoppas jag för då kan han inte bo med oss i fortsättningen.)
Själv drabbades jag av akut längtan efter blommande krukor och rabatter trots att jag vet att det kommer många kalla dagar innan det är sommar på riktigt. Idag lyckades jag dock få ändan ur vagnen och inhandla och gräva ner lite perenner i landet som jag totalrensade för snart två år sen.. Hoppas att de tänker överleva åtminstone ett tag, planerar att fylla upp rabatten med lite vanliga sommarblommor när det blir varmare. Gissar att jag kommer gå all-in på riktiga tjejfärger i år!
Annars blir det nog inte så många fler knop gjorda här i holken idag. Sist jag hade huvudet på kudden var en sisådär tjugo i elva igår förmiddag så jag börjar bli känna mig ungefär så blond som jag (låtsas att jag) är just nu. 

Inga kommentarer: