söndag 25 mars 2012

Den blomstertid..

Nu är det väl ändå nästan sommar? Snön smälter i farlig fart och det är nog tur att vi ska dra norrut under påsklovet, annars är det snart go'natt för skidåkningen.
Igår kunde jag inte längre motstå frestelsen att plantera ut små violer i krukorna vid ytterdörren , lite dåligt samvete fick jag när det började snöa nån timme senare, men de såg ut att må prima idag efter en natt ute i det fria. Antagligen mår de bättre än vad de skulle gjort inne..


...Mickel blev nämligen väldigt förtjust i den fina salladsbuffén..
Passade även på att plantera om alla mormors kaktusar, hoppas bara att de överlever den omilda behandlingen. Nu ska de få vara i fred i sina krukor ett par år igen..

5 kommentarer:

Linda sa...

Vad fint du gör!!
Vi måste ses snart, jag har så mycket att berätta. Snart blir vi dessutom nästan grannar, då jag och Anton flyttar till Rödhakegränd 9 så snart det går. Som du nog förstår så har jag lämnat Patrik efter lååång tids funderingar. Huset kommer ut till försäljning snart. Det ska fotas på fredag morgon.

Mia sa...

Men ojdå! Det låter som vi har lite att prata om... Vi får helt enkelt ta en kaffe nån dag/kväll. Kram

Linda sa...

Det får vi göra!! Det tycker jag!!

Linda sa...

Jobbar du lördag kväll? Du kan väl höra av dig.

Marie sa...

Tack snälla för att vi fick komma och hälsa på er och farbror O, det var ofantligt skoj! Risk finns att vi kommer igen...

Kissen är verkligen hur söt som helst, otroligt kattungelik.

Ha en riktigt god och glad påsk!

Kram
Marie och Stina