tisdag 17 juli 2007

Ja se blondiner..

Måste bara berätta vad som hände igår, till tröst och support för andra blondiner. Ibland gör jag riktiga bottennapp när det gäller smarta och uträknade saker. Alltså, jag körde till jobbet, parkerade och tog ut nycklarna i tändningslåset. Allt väl! Här slog dock tanken mig (jag hade nämligen inga fickor på byxorna igår och det är där jag brukar lägga nycklarna) att allt detta, inte så stora men dock smått irriterande, besvär skulle ju kvickt och lätt lösas om jag bara lämnade nycklarna i handskfacket varje gång. Då skulle de ju finnas på plats när jag ska iväg och jag skulle slippa leta i väskan. Dessutom går min bil att låsa genom att på gammaldags vis trycka ner låsploppen från insidan och smälla igen dörren, jag har ju faktiskt ingen centrallås. Till mitt försvar kan jag säga att jag aldrig kom så långt som till handling i detta försök... Vilket var TUR med tanke på hur lyckad min hemresa då skulle blivit. Å andra sidan kommer jag nästan aldrig ihåg att låsa bakluckan så det kanske hade slutat lyckligt hur som helst..

Inga kommentarer: