fredag 22 maj 2009

Russkigt kul

Idag har det varit stalldag för hela slanten. Maria är bortrest så jag har hand om Q och idag har vi varit ute i skogen med Carina och Sóló. Fantastiskt väder och pigga hästar. Q tyckte att galopp var en passande gångart hela tiden.
Idag stod hon för första gången still när jag skulle sadla. Lite kaxigt antog jag då att hon även skulle vara en skötsam tjej när tränset skulle på men tji fick jag. Till sist blev det stallgången och tränsning på det gamla vanliga sättet med mutor i form av äppelbitar.
När vi varit ute var det dax för Russ att bli sutten på. Han är bara 3 år och sutten på ungefär 1 gång men han skötte sig som en prins!! Jag satt upp från pall och skrittade barbacka, Carina började med att leda oss på ridbanan. Han var jättelugn och inte det minsta spänd. Vi tränade lite start och stopp, efter en liten stund vågade jag även lägga till skänklarna lite försiktigt vid start och vi kunde även svänga till höger och vänster. Sista stunden blev det lite ridning utan ledare. Jätteduktig kille!

Inga kommentarer: