fredag 4 juli 2008

Itchy

Idag har det varit varmt. Varmt på riktigt alltså, +29 har vi haft i skuggan hela tiden sen jag steg upp, när jag åkte till jobbet hade det sjunkit till i sammanhanget svala +26...
Det är alldeles för varmt om man är boxer och heter Elton. Han har försökt hålla sig sval genom att tillbringa mesta tiden vilandesklinkersplattorna i hallen. De som i vanliga fall är varma och sköna av golvvärme är nu den allra svalaste platsen i holken.
Jag fick en snilleblixt efter att försökt sitta i skuggan under parasollet och nästan kreverat i värmen...vi skulle åka och bada! Det finns en liten ganska mysig badplats en bit från oss där det är OK att bada med hund (och häst..). Tyvärr är sista biten ner dit riktig sumpmark. Alla vet att med sumpmark följer mygg. Tänkte inte på det... Traskade glatt ner mot vattnet i blå sommarklänning och sandaler (ja se blondiner!!). Ve och fasa! När vi väl kommit ner till vattnet hade jag massor av bett; armarna, benen, axlarna och som grädde på moset ett gigantiskt bromsbett på vristen.. badet var mysigt... vi sprang hela vägen tillbax till bilen.. När vi kom hem kliade det så infernaliskt att jag hade kunnat utföra Eltons favoritmanöver - lägga mig ned på uteplatsens plattor och klia tills pälsen lossnar - men det kändes inte som en helt genomtänkt idé. Det fick bli plan B istället - allergimedicin. Läkemedelsbolagen - tack för att ni finns!

Inga kommentarer: