söndag 5 augusti 2007

Åkerbärsjakt

Äntligen verkar det bli lite sommar igen, det är utlovat 25 grader och sol måndag-onsdag som kommer, inte dumt. Idag har det också varit ganska varmt och skönt, vi började dagen med att gå det viltspår vi var ute och snitslade åt Elton igår. Det gick sådär, han jobbade på bra, men det fanns lite okända snitslar tvärs över vårt spår på några ställen, så det kan nog funnits lite annat att lukta på...ibland blev det lite virrigt..
Efter middagen följde Billy med mig till stallet, jag red en sväng och sedan gick jag och grabben ut och plockade lite åkerbär. Han insåg ganska snabbt att åkerbär luktar gott och även smakar smaskens så han skyndade sig i förväg för att plundra tuvorna på bär innan jag hann dit.. Inte blev det många bär med hem, men desto fler hamnade i magen på mig och Billy.

Inga kommentarer: