måndag 6 februari 2012

Dopade hästar

Idag har jag varit hela dagen på sjukhuset (oväntat va?), turligt nog helt förskonad från den olycksdrabbade måndagen - hoppas alla jag känner är intakta och har sluppit dikeskänning!

Vi har haft lite plågsamma studentförsök idag och smorslat in oss med capsaicin-kräm (japp precis samma substans som fällde en hel hop hopphästar i OS för några år sen..) och jag lovar - det är hett! Ska tydligen kunna fungera som lindring för smärtpatienter och jag kan föreställa mig att det kan blockera en hel del smärta. Dessutom ska effekten komma och gå under två dygn så jag lär väl känna av den några gånger till. Fick en revival i duschen och har nu en brinnande fläck på ryggen...

1 kommentar:

Linda sa...

Hmm...det där lät intressant. Tror du det skulle fungera på nervsmärta? För det är ju en smärta som kan vara svår att komma åt. Jag är villig att vara försökskanin om det behövs.