lördag 17 maj 2008

Kille med koll

Säsongens andra spår idag 17 maj.
Lite tuffare denna gång och jag var ute i skogen redan igår kväll (lite stressigt att hinna innan hockeyn..) och släpade klöv och hängde upp färgglada snitslar.
Vi vaknade pigga och peppade i morse och gav oss ut på spåret vid 9. Då hade vår älg varit ute i 14 timmar och Elton som flitigt uppvaktad mig hela gårdagskvällen efter att ha sett klöven och mina skogsbyxor var laddad.
Spåret gick kanon iaf. Lite snabb i första vinkeln, men han är duktig på att kolla av felalternativen innan han tuffar på den rätta vägen. En annan riktigt bra grej är att han är så lätt att läsa och det syns med en gång när han är lite av spåret och letar sig tillbax. Hittills har han aldrig lurat iväg mig på galen väg. Tur är väl kanske det eftersom mitt lokalsinne är sämre än sämst...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att börja spåra igen, eller hur?
Vi var ute med Soya och la ett kort spår idag, bara så att hon skulle få testa lite. Det var väldigt länge sedan vi spårade sist och det märktes för hon var väldigt ivrig i spåret! =)
Ha det så bra och hoppas att pluggandet går bra!!
Kramkram VO