söndag 2 mars 2008

Vasaloppet

Startade dagen med att stiga upp och se starten i Vasaloppet kl.8. Oj vad det ser jobbigt ut, men roligt oxå. Jag har två klasskompisar som åker, men jag har inte så stora förhoppningar att få se just de 2 susa förbi i TV-rutan även om det skulle vara skoj förstås..
Vi var och köpte klassiska skidor förra helgen så vem vet, kanske blir det något Vasalopp för oss oxå i framtiden. Känns väl kanske som att det skulle räcka med TjejVasan eller så...alltså 9 mil, det är långt det..Mest funderar jag över hur och vad man ska äta under tiden. Tror jag skulle bli jättehungrig om jag skulle åka skidor en hel dag utan mat, men man kanske inte blir det?!
Vi måste nog försöka ge oss ut i spåren lite senare. Elton skulle säkert oxå vilja komma ut och springa lite. Vintern är hans favoritårstid utan tvekan. Tyvärr blir Elton som redan har minimalt med fett på kroppen ännu lite slankare under vintern, så nu försöker vi ge honom olja i maten för att testa om det kan funka. Han är ju en kli-kille så vi vågar oss inte på att försöka med någon kraftigare mat utan vi försöker hålla oss till hans gamla vanliga som funkar helt OK. Annars är vi nästan proffs på hundfoder..känns som att vi har haft alla märken/sorter hemma snart..

1 kommentar:

mamman sa...

Hej!
Jag tycker att Tjej-Vasan eller Halv-Vasan är ett bra startalternativ. Men...svårast blir nog att hitta någonstans att bo! Börja leta redan nu!!
Om du finns ute i spåret lovar jag att stå vid sidan om och se till att du har både mat och dryck! säger Mamman